BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

tirsdag, november 28, 2006

Bruttonasjonalprodukt

Her er en ting dere kan diskutere :
For de som er litt usikker på hva det er....
Bruttonasjonalproduktet (BNP) viser verdien av alt som skapes/produseres i et land, og omfatter verdiskapingen i all markedsrettet næringsvirksomhet, dessuten offentlig forvaltning, ideelle organisasjoner og produksjon for eget bruk. BNP brukes ofte som et mål på velstandsnivået i et land.
BNP er en indikator for samlet verdiskaping i et land, og gir samtidig uttrykk for opptjent bruttoinntekt fra innenlandsk produksjon. Hva er dine tanker om dette????...Viste ikke helt hva jeg skulle skrive Andy..men god diskusjon:)

8 kommentarer:

Andy sa...

kanonbra at du tar tak i et så viktigt tema!! Eg seie bare:drit i å gå rundt mæ WWJD armbånd, heller tenk på kæ som vil øka BNP! Bedre økonomi = bedre forkynnelse

Tonje Margrethe sa...

takk:)

Anonym sa...

eg er faktisk i mot bnp

Andy sa...

i mot BNP?? WHAT?då håpe eg d æ fordi du lige terminologien NNP bedre, eller noge i den duren!! ja, som i nettonasjonalprodukt. For ingen, INGEN kan vær i mot prinsippet nasjonalprodukt.

Anonym sa...

JESUS!
(Ikkje som i banning, men som i han e viktig)

Andy sa...

keffor i allverdens land og riker drar du inn et "Jesus er viktig" i denne debatten? Du må isåfall følga opp mæ å slenga dritt om BNP i tillegg

Anonym sa...

Jesus e viktig alltid.. også i denne debatten! såh!

Tonje Margrethe sa...

ja:) jesus er alltid viktig..men det var ikke det vi skulle diskutere...jeg for min del har ikke peiling.....hvis noen har lyst å opplyse meg om hvorfor for og hvorfor imot så er det kult:)